۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

کلیک کلیک تا تامین سه هزار میلیارد تومن


من از سال 1372 که دفتر شرکتمان خیابان جمهوری بود، در همان محل و در بانک صادرات حساب جاری دارم. گرچه از همان ابتدا به این نتیجه رسیدم که بانک صادرات خیلی قابل تحمل نیست، ولی نظر به روحیه محافظه کار و بی حوصله گی تا کنون اقدام به افتتاح حساب جاری فعال در بانکی دیگر نکرده ام. البته در چند سال اخیر با گسترش بانکهای خصوصی روحیه طلبکار دست اندرکاران این بانک اندکی تعدیل شده است. من نیز حداکثر سالی یک بار به شعبه خودم برای گرفتن دسته چک مراجعه می کنم و این نهایت تحمل حضوری رفتار پرسنل شعبه است. بانکداری اینترنتی وضع را از این هم بهتر کرده و عملا تمام کارهای بانکی خودم را با اینترنت انجام می دهم. تا اینکه اخیرا متوجه گستاخی غیر قابل تحمل این بانک شدم. مراجعه به حساب از طریق بانکداری اینترنتی و کلیک برای دیدن صورتحساب، بدون هیچ نقل و انتقالی، بیست و پنج تومان برای کلیک کننده آب می خورد!. به حساب اینکه شاید بیرون با کارت کاری انجام داده ام، ابتدا متوجه موضوع نشدم. بعدا فهمیدم نزدیک یک ماه است چنین قانونی وضع کرده اند. به بانک زنگ زدم، گفتند دستور بانک مرکزی است. به سایر بانکها مراجعه کردم،  گفتند چنین قانونی بخشنامه شده اما آنها اجرا نمی کنند. به این نتیجه رسیدم که بانک صادرات احتمالا تصمیم گرفته آن سه هزار میلیارد تومن معروف را کلیک کلیک و توسط کمکهای مردمی! جبران کند. اگر در آلمان که این رقم معادل کسر بسیار ناچیزی از صادرات آن کشور است چنین اختلاسی می شد، استعفاء و خودکشی که چه عرض کنم، شاید به سقوط آن کشور می انجامید. اما در کشور گل و بلبل خودمان که این رقم نزدیک به چند درصد کل صادرات یک ساله نفت و معادل پنجاه درصد کل بودجه اعتبارات وزارت عریض و طویل نیروست، رئیس بانک مدعی است که خودمان کشف! کردیم، چرا کسی تشکر نمی کند؟. روسای ارشدتر هم برای رفع خستگی، خانوادگی به سفر ینگه دنیا می روند. عذرخواهی هم البته لازم نیست. کلیکی 25 تومن می گیریم، طی چند سال به خوبی و خوشی تامین می شود. تا کور شود هر آنکس که نتواند دید.

۲ نظر:

  1. با سلام
    اره منم تازه متوجه شدم ولي اين كسر 250 ريال فقط مخصوص بانك صادراته تازه جالبترش اينه كه حتي اگه بخواي با تلفن بانك هم موجودي حسابتو بگيري 250 ريالو كسر ميكنن واسه سه چهار تا كار معمولي 1000 ريال كسر ميشه حالا حساب كن ببين روزي چقدر درامد دارن واسه يه سرويسي كه جزء خدمات عادي بانكي بحساب مياد . فكر كنم تا چند ماه ديگه اون سه هزار تا رو يه جا بريزين به خزانه بهرشم حساب كنن . فحشمون هم بدن

    پاسخحذف
  2. رفتار این بانک رکورد وقاحت را شکسته است. حتی هنگام انتقال کارت به کارت در باجه ها، در صورتی که حساب مبداء یا مقصد بانک دیگری باشد، سیستم تذکر می دهد که پانصد تومن هزینه خواهید داشت. در اینجا حتی زحمت یک اطلاع رسانی کلی را هم نکشیده اند.

    پاسخحذف